Az NGM szerint 2019-et kell nézni, és máris príma üzlet a Budapest Airport visszavásárlása
A pandémiás évek torzított képet mutatnak, ha a 2019-es és 2024-es üzleti évek eredményeit nézzük, a reptér ára kedvező, de mindenképpen piaci.
A pandémiás évek torzított képet mutatnak, ha a 2019-es és 2024-es üzleti évek eredményeit nézzük, a reptér ára kedvező, de mindenképpen piaci.
Kicsit több, mint 1400 milliárd forintból megvette az állam a Budapest Airportot; ehhez képest aprópénz az a pár száz milliárd forint, amellyel kormánykedvenc ingatlanosok üzleteit mentették meg; a politikusok mellett a napelemesek is attól félnek, mi jön a választás után. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Évi 20 millió utas elérését tűzte ki célul a kormány a Budapest Airport megvásárlásával, de ehhez nem nagyon kell tenni semmit, a természetes piacbővülés miatt csak idő kérdése. Az sem kérdéses: a reptérvásárlás hosszú távon jó üzlet lehet az államnak. Azt viszont csak remélni lehet, hogy a NER-vállalkozók benyomulása nem megy majd a minőség rovására.
Az érvek között Gyurcsányon kívül előkerült még a háború és a béke, és természetesen a szuverenitás is.
A ferihegyi reptér állami kézbe kerülése alkalmából tesszük közzé ismét néhány hónappal ezelőtt, 2024. január 18-án megjelent cikkünket az ügylet akkor ismert hátteréről. Azt írtuk, hogy a kormány annyira meg akarja szerezni a budapesti repülőteret, hogy szavazatelsőbbségi és egyéb különleges jogokat is kész volt átengedni azoknak a befektetőtársaknak, akik hozzásegítik ehhez, és ha eljutnak a szerződésig, Orbán Viktor barátai újabb üzletekhez jutnak.
Több mint egyéves intenzív tárgyalássorozatot követően 2024. június 6-án aláírták a Budapest Airport Zrt. adásvételi szerződését – jelentette be az Nemzetgazdasági Minisztérium. Az is kiderült, hogy a vételár 3,1 milliárd euró volt, és ezen felül a korábbi tulajdonosok 1,44 milliárd eurós hiteltartozását is átvállalták.
Közel jár a repülőtér ahhoz, hogy eltüntesse a Covid alatt felgyülemlett veszteségét.
2023-ban 14,6 millió utas fordult meg a repülőtéren, amelyet a közeljövőben visszavásárolhat a kormány.
Január végén a kormány közel 300 milliárd forintot tolt bele a Corvinus Befektetési Zrt.-be. A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint a pénz nem a ferihegyi reptérre kell.
Valószínűleg jól fog tippelni.
Legalább két hét, de akár egy hónap is lehet a miniszterelnök által emlegetett „napokon belül”.
A miniszterelnök nagyon közeli dátumot mondott a repülőtér visszavásárlása apropóján, holott volt már céldátum a tavaly év vége is.
Azért valószínűleg vannak, akik nem értenek egyet ezzel a megállapítással.
A miniszter szerint gyorsan halad a Budapest Airport megvásárlása, és nagyon közel van a lezárás.
Számos járatot törtöltek.
Egyelőre nem tudni, ez hány járatot érint Magyarországon.
Az Európai Beruházási Bank (EBB) volt alelnöke tagadta a vádakat.
Az ír fapados légitársaság 66-ra bővíti úticél-pontjai számát, egyben a magyar kormány kikezdése mellett is a hazai piac legnagyobb játékosa kíván lenni. Idén jelenős befektetések nyomán lehagyhatja a Wizz Airt, egyben a hazai piac vezetői pozícióját is tovább erősítheti.
Továbbra sem tudnak megállapodni a dolgozók és a cég a fizetésekről.
A vártnál hamarabb lezárulhat a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport megvásárlása. Az állam a társaság 80 százalékát venné meg, feltehetően 774 milliárd forintot fizetne érte, de csak átmenetileg lenne ekkora a tulajdonrésze.